• 0499-219161
  • info@powerbase-fitness.nl

Starten met CrossFit

CrossFit PBF in Best > Starten met CrossFit

Starten met CrossFit

De sport CrossFit valt als trainingsvorm onder fitness, maar gaat veel verder dan enkel vet verbranden of het opbouwen van spiermassa. We trainen op een functionele manier en gebruiken heel veel leuke variaties.

Om te beginnen met CrossFit hoef je geen topsporter te zijn. CrossFit is namelijk voor iedereen toegankelijk, ongeacht niveau of leeftijd. Een workout wordt altijd individueel aangepast aan jouw niveau.

Sportschool PowerBase Fitness

Proefles

Een proefles is de beste optie om te kijken of CrossFit iets voor je is. De eerste proefles is gratis en geheel vrijblijvend.

On Ramp Cursus bij CrossFit PBF Best

Beginnerscursus CrossFit (On Ramp)

Voordat je mag deelnemen aan de reguliere CrossFit lessen, krijg je eerst drie sessies van ± 1 uur persoonlijke training met een van onze CrossFit Coaches. Deze sessies bereiden je goed voor op wat er in de CrossFit lessen van je gevraagd wordt. De sessies staan in het teken van het aanleren van:

  • een juiste warming up
  • verfijnen van technieken
  • de educatie over training, gezondheid, blessures, voeding & supplementen
  • vooral het leren kennen van jouw lichaam (belastbaarheid, blessures, etc.)

Waarom de beginnerscursus CrossFit?

Het aanleren van bewegingen die gevraagd worden in CrossFit zoals: squats, cleans en pull-ups – heeft tijd nodig, net zoals het verbeteren van je mobiliteit, uithoudingsvermogen, snelheid en power. Beginnen zonder een goede basis is niet beginnen en een kweekvijver voor blessures. We willen dat je voorbereid bent zodat je op de juiste manier beweegt en weet wat je kan (en nog niet kan) zodat je op een veilige manier kan trainen. Ook bereiden deze 3 sessies je goed voor op wat je kunt verwachten, zodat je niet in het diepe wordt gegooid.

Het verbeteren van je fitheid is een proces. Iedereen heeft verschillende sterke en zwakke punten. Door onze beginners les heb je voordat je begint een goed idee over de belangrijkste bewegingen en je weet exact hoe je de oefeningen kunt schalen als je nog niet alles kan. Dit betekent dat zodra je klaar bent met de 3 lessen je weet wat er bij je past (en wat nog niet) en je met vol vertrouwen de workouts met de groep mee kan doen.

Benieuwd naar de kosten?

Dat begrijpen we! De beginnerscursus kost je helemaal niets extra’s en krijg je dan ook volledig  GRATIS  bij het afsluiten van een abonnement. Voor 2x per week CrossFit betaal je €40,00,- per maand, onbeperkt €50,00,- per maand. Dit zijn beide  Ultra abonnementen en dat betekent dat je naast CrossFit ook aan alle andere groepslessen en de 1400m2 grote open gym kunt deelnemen. Tevens maken wij een persoonlijk programma op maat zonder dat hier kosten aan verbonden zitten.

Veelgestelde vragen

IK HEB GEEN ERVARING MET FITNESS / CROSSFIT. KAN IK DAN WEL MEEDOEN?

Ja, Iedereen kan meedoen met CrossFit. Tijdens de WOD (Workout of the Day) zullen we de intensiteit van de oefeningen aanpassen aan jouw niveau. Is een oefening niet geschikt, dan passen we de oefening aan zonder het patroon van de oefening te veranderen.

Begin je met CrossFit dan start je met de Gratis beginnerscursus CrossFit. Deze lessen bestaan uit 3 personal trainingen; tijdens deze trainingen leer je de basis bewegingen van CrossFit en krijg je uitleg over vaak voorkomende oefeningen en technieken. Het doel van deze lessen is dat je tijdens de workouts beschikt over de juiste techniek om de oefeningen goed uit te kunnen voeren.

IS CROSSFIT VEILIG?

Ja, CrossFit is veilig. Onder professionele begeleiding leer je eerst de techniek van de bewegingen en pas als deze aan de veiligheidseisen voldoen laten we je de beweging belasten d.m.v. van snelheid of gewicht. Houd je aan onze programmering om overbelasting te voorkomen.

ALS IK LAST HEB VAN EEN (CHRONISCHE) BLESSURE, KAN IK DAN WEL MEEDOEN?

Ja, juíst in geval van een (chronische) blessure raden we je aan om met functionele oefeningen het lichaam terug naar de basis te brengen. Geef dit wel altijd aan bij de trainer, extra aanpassing in belasting en extra aandacht voor techniek kunnen nodig zijn. Bij twijfel raden we je aan om eerst persoonlijke begeleiding te nemen.

HOE LANG DUURT EEN TRAINING?

Meestal 60 minuten maar soms zal je iets eerder klaar zijn en soms enkele minuten later.